Stress Signalen

Chronische Stress – Burn-Out signalen

Herken je veel van de volgende klachten? Dan ben je misschien al burn-out geraakt of heb je mogelijk al een lange tijd blootgestaan aan stressvolle situaties.

Wanneer jij deze klachten blijft negeren en wegstoppen, is het zeer waarschijnlijk dat jouw bestaande klachten verergeren. Meestal laat je lijf dan ook nog meer alarmbellen afgaan om er voor te zorgen dat jij aandacht gaat krijgen voor wat er met jou daadwerkelijk aan de hand is. 

Cognitief

  • Verminderde concentratie
  • Vergeetachtig
  • Piekeren
  • Negatief zelfbeeld
  • Problemen met plannen
  • Minder flexibel

Fysiek

  • Vermoeidheid
  • Gespannen spieren
  • Hartkloppingen
  • Onrustig, gejaagd gevoel
  • Oorsuizen
  • Hyperventilatie

Gedrag

  • Besluiteloos
  • Ongeduldig
  • Niet kunnen stoppen met werken
  • Geen zin in seks
  • Teruggetrokken, onzeker

Emotioneel

  • Paniekaanvallen, angst
  • Wisselende stemmingen
  • Neerslachtig
  • Prikkelbaar
  • Geirriteerd
  • Snel huilen

Een burn-out kan echt een slepende affaire zijn, vooral als jij er continu tegen vecht. Klachten nemen alleen maar toe. (H)erken daarom op tijd bovenstaande symptomen  bij jezelf en voorkomt erger.
Een goede aanpak kan jou helpen de wissel om te zetten zodat ook jij weer op het goede spoor terecht komt. Waardoor je de rust en balans weer gaat vinden. Wacht daarom niet lang.

Pin It on Pinterest